20 февруари 2009

Баба Марта

Да са бели и червени,
румени и засмени,
щастие да даряват
като слънце да огряват.

Бели небесни мечти,
червени блестящи лъчи,
утринно слънце изгрява –
ново начало ти дава.
Честито баба Марта!

Мартеница пращам надалече
нишка от живота във дома,
бяла като вишната на двора
и червена – сила на кръвта.

Честита Баба Марта!
Бъдете живи, здрави, бели и червени
във вас да блика щастие и любов!
Възраждащата сила на Пролетта отново
да озарява с обич сърцата Ви и нека
вълшебно да пребъде чрез думите навеки!

Любима моя, ще ти вържа мартеничка - бяла и червена. Ти ще си бялото момиче, аз ще съм червеното момче! За да сме здрави и честити! А когато видиш щърк, ти я развържи и я окачи на някое плодно дръвче, за да е богата годината, за да са пълни сърцата ни!

Баба Марта носи пролетта, здравето, щастието и радостта! Аз ги пожелавам на теб!

Баба Марта бързала, мартенички вързала, на момиче и кокиче, на момче и на дръвче!

Изплетох ти мартеничка и я нарекох за здраве, за живот и добрина! Честита баба Марта!

Не бъди като баба Марта лоша, не ме гони със студ и сняг, а се усмихни и сърцето ми стопли!
Да посрещнем пролетта и да викнем любовта! Честита баба Марта!

От моето сърце ще взема червеното, от твоето лице ще взема бялото и ще нарека нашата мартеница за здраве, късмет и любов! Честита баба Марта!

На ръката ти ще вържа мартеничка бяла и червена и ще те целуна по бузата бърже, за да станеш румена и засмяна!

На баба Марта вест ще пратя да натрупа сняг пред твоята врата, за да те любя до сутринта!

И да ми прати баба Марта дъжд и сняг, и халите проклети, аз пак ще те обичам!

Като мартеничка бяла и червена да сме свързани с теб вовеки и все да сме засмени!

Да си здрав и силен, да си бял и червен, да си весел всеки ден!

Честита баба Марта! Бъди весела, засмяна, румена и бяла!

Не бъди като баба Марта лоша, не ме гони със студ и сняг, а се усмихни и сърцето ми стопли!

Да те топли даже и далече, да те връща нощем у дома, за да имаш сили във крилете като следваш своята мечта.

Да ти дава дързост във живота, че си струва още да вървиш и където и да си далече - носиш нишката на своя род.

Бяло сирене в нощвица, червено вино в паница, синьо мънисто на ръчица, пълно щастие в душица.

Няма коментари: